Najczęściej zadawane pytania
Tak, możesz przesłać swoją etykietę. Doliczana jest wtedy opłata za usługę pakowania. Chwilowo obsługujemy kurierów DPD, InPost i UPS.
Tak, udostępniamy plik integracyjny. Zamieszczone w nim zdjęcia, nazwa przedmiotu i opis mogą zostać przez Ciebie użyte przy sprzedaży. Zalecamy jednak zmianę tych danych na swoje. Dodatkowo staramy się, żeby plik miał kompletny zestaw danych jak stawki VAT czy numer EAN.
Na początku współpracy prosimy o opłacanie każdego zamówienia osobno. Do każdego zamówienia wystawimy osobną fakturę. Przy dłuższej współpracy możemy przejść na faktury zbiorcze raz na dwa tygodnie.
Zamówienia dropshipping złożone do godziny 12 w większości przypadków wysyłane są tego samego dnia.
Dropshipping to model logistyczny sprzedaży przez internet, który nie wymaga, byś ty, jako sprzedawca, dysponował magazynem i fizycznie był w posiadaniu sprzedawanych produktów. Ktoś inny, a dokładniej hurtownia, zajmuje się tym za ciebie. Sprzedaż w tym modelu, dla ciebie, jako sprzedawcy, oznacza obsługę zamówień: jednym słowem nie magazynujesz produktów, nie pakujesz ich i nie wysyłasz, a jedynie jesteś pośrednikiem na drodze klient-hurtownia (w modelu dropshipping).
Korzystanie z modelu dropshipping to rozwiązanie dla sprzedawców, którzy nie są w posiadaniu kapitału na zatowarowanie fizycznego magazynu lub nie dysponują przestrzenią na własny magazyn. Dzięki korzystaniu z hurtowni, która zapewnia asortyment, jedyne, czym się przejmujesz, to promowaniem swojego sklepu internetowego, zarządzaniem zamówieniami i dbaniem o satysfakcję klientów.
Dropshipping nie ogranicza możliwości twojego sklepu internetowego. Oprócz zasobów, jakie zapewnia hurtownia, możesz sprzedawać również asortyment, w którego posiadaniu jesteś.
Klient składa zamówienie w twoim sklepie internetowym. Twoim zadaniem jest przekazanie dyspozycji do hurtowni, która następnie zajmuje się skompletowaniem zamówienia i wysyła je do twojego klienta. W przypadku, gdy klient zamawia towary z dwóch różnych hurtowni lub zamówienie obejmuje i towary z hurtowni, i z twojego magazynu, pamiętaj o zdefiniowaniu np. zsumowanych kosztów dostawy, a do tego poinformuj klienta o rozłącznym traktowaniu przesyłek.
To od ciebie zależy, jaką marżę nałożysz na sprzedawany asortyment, pamiętaj jednak o swojej konkurencji, dokładnym researchu i skupieniu się na kliencie. Atrakcyjne ceny i odpowiednia promocja przyciągną klientów, a dobra sprzedaż może otworzyć ci drzwi do negocjacji cen z hurtownią.
Allegro to jedna z platform, w których możesz dokonywać sprzedaży twoich produktów. Tak w przypadku sklepu internetowego, jak i w ramach Allegro, zajmujesz się obsługą zamówień. Zadaniem hurtowni jest skompletowanie i przesłanie zamówionego asortymentu na podany adres.
Coraz więcej hurtowni umożliwia zwroty towaru w przypadku sprzedaży w modelu dropshipping. Należy jednak pamiętać, że z hurtownią wiąże cię umowa B2B (między dwoma przedsiębiorstwami) – w związku z tym nie obejmuje Cię prawo do zwrotu.